Des del meu punt de vista, ha sigut una tasca molt educativa que de cara al nostre futur com a docents, pot servir de molta ajuda ja que és una nova manera de plantejar les nostre classes mitjançant jocs, aforismes i emprant els materials que tant agraden als xiquets com: cartolines, pintura de dits, colors.... que fan de cadascuna de les lliçons una tasca molt divertida i entretinguda on s´intenta que els alumnes desenvolupen habilitats com la creativitat i la seua imaginació i que isquen un poc de l´òrbita escolar deixant d´una banda ferramentes tradicionals com el llibre.
Ens hem convertit en uns pintors creatius on hem fet somriure a la resta d´alumnes de la universitat, ja que hem barrejat temes poètics amb tòpics d´actualitat educativa.
Generalment, aquesta diversitat de proves ens ha fet riure molt i ens ha permès compartir les nostres opinions amb la resta de companys mitjançant el diàleg, a més de poder realitzar cadascuna de les tasques a l´aire lliure, que és també,un factor molt important a l´hora d´educar ja que el contacte amb l´exterior fa desenvolupar no solament competències literàries, sinó lingüístiques, matemàtiques...que fan de totes estes, un aprenentatge significatiu.
No obstant això, el professorat des de fa uns anys ha donat un gir complet en la nostra societat però no ha evolucionat en l´aspecte metodològic de les classes ja que es segueix partint d´un sistema prou tradicional i antic i em pareix que activitats com les gimcanes són propostes interessants per elaborar ja que demostren major interès i motivació en els xiquets a l´hora d´aprendre coneixements com la poesia, versos, rima etc...
Per últim, recomane l´activitat a tots aquells interessats perquè és una gran oportunitat per començar a canviar el rol de professor antic i fer dels nostres alumnes uns lectors competents i interessats al màxim possible per la literatura.
Sara García.
No hay comentarios:
Publicar un comentario